nasiona chia – fit HIT

Dzisiejsza propozycja na smaczne i zdrowe śniadanie to pudding chia. Internet pęka w szwach od ilości przepisów na śniadania i desery z tymi tajemniczymi nasionami, bowiem stały się one hitem wśród osób propagujących zdrowy styl życia. Chia czyli nasiona szałwii hiszpańskiej w połączeniu z mleczkiem kokosowym, kapką miodu oraz musem z dowolnego owocu stanowią naprawdę smaczną mieszankę, którą każdy z nas chętnie przekąsi na śniadanie lub deser. Zdecydowanie zdrowiej jest sięgnąć po samodzielnie przygotowany pudding niż gotowy jogurt naszpikowany ogromną ilością cukru.

Nasiona szałwii hiszpańskiej maja wiele zalet a ich spożywanie niesie wiele korzyści dla naszego organizmu. Jest to bogate źródło witamin. Zawierają między innymi wapń, cynk oraz żelazo, które poprawiają kondycje skóry, włosów i paznokci. Są źródłem minerałów oraz antyoksydantów. Duża zawartość kwasów Omega 3 wspomaga organizm w regulacji ciśnienia krwi, stężenia trójglicerydów, redukuje szanse zachorowania na choroby wieńcowe i działa przeciwzapalnie. Kwasy te poprawiają pracę naszego mózgu, nastrój oraz koncentrację. Duża zawartość błonnika sprawia, że mają właściwości oczyszczające organizm z toksyn 😉

Dlaczego akurat pudding ? Nasiona chia doskonale nadają się do tego typu deserów ze względu na swoje właściwości żelujące. My proponujemy pudding z mleczkiem kokosowym przekładany jogurtem naturalnym i musem z Mango, które można wymienić na dowolny zmiksowany owoc, będzie równie pyyyyyszne 🙂

Składniki:

  • 1 puszka mleczka kokosowego
  • 5-6 łyżek nasion chia
  • miód (opcjonalnie)
  • 1 mango
  • jogurt naturalny (ilość wg uznania)

Sposób przygotowania krok po kroku:

Nasiona chia zalewamy mleczkiem kokosowym, odstawiamy do lodówki, po upływie 15 min. mieszamy i zostawiamy w lodówce na cała noc aby mogły „porządnie” napęcznieć. Jest to bardzo ważne ponieważ nasiona chia są pokryte łupiną celulozową, której nie trawimy (dzięki namoczeniu nasion nasz żołądek poradzi sobie z ich strawieniem). Do prawie gotowego puddingu opcjonalnie możemy dodać łyżeczkę miodu. Miksujemy mango. Nasiona z mleczkiem przekładamy z jogurtem naturalnym i musem owocowym. Gotowy pudding można posypać orzechami.

SMACZNEGO !

Pa pa pa buziaki 102 😉

Dodaj komentarz