Sylwestrowe jedzonko :)

Witajcie,

Już dziś będziemy witać Nowy Rok. Część z Was na pewno wybiera się na bal bądź inne zorganizowane imprezy,  inni organizują domówki. Dzisiejszy post dedykujemy właśnie tej drugiej grupie. Chciałybyśmy przedstawić kilka propozycji zdrowych przekąsek, które z powodzeniem możemy zaserwować podczas imprezy sylwestrowej.  Dlaczego akurat zdrowe przekąski? Są rzeczywiście lepsze i smaczniejsze niż paczka chipsów czy sałatka z majonezem standardowo podawana podczas wszelkiego rodzaju domowych imprez ?

Zdrowe jedzenie i zdrowy tryb życia ma tak jak wszystko swoich zwolenników i przeciwników. Wszystko jest tylko kwestią podejścia do tematu. Niektórzy z nas odczuwają potrzebę zmiany swoich nawyków żywieniowych inni nie. Osobiście nie negujemy osób, które wolą spędzić Sylwestra przekąszając chipsy ( jeśli już wybrałybyśmy Lay’s prosto z pieca, mają mniej niezdrowego tłuszczu niż standardowe :P) każdy z nas wie co dobre dla naszego organizmu.

Na dzisiejszą domówkę zapraszają Ola i Łuczek, dlatego poniżej kilka słów o tym jak  zaczęła się moja przygoda ze zdrową dietą:) Jeszcze 3 lata temu nie pomyślałabym, że będę zwracała uwagę na to co jem, ograniczała słodycze i tłuszcze trans. Sama byłam łasuchem, zajadałam się czekoladą, uwielbiałam przekąsić coś „do filmu” a impreza bez słodyczy i tłustych przekąsek była nie do pomyślenia. Wszystko zmieniło  się na pół roku przed moim ślubem kiedy to postanowiłam zadbać o swój organizm i przerzuciłam się w całości na kuchnię mojego męża, który w temacie zdrowego gotowania  już od lat czuje się jak ryba w wodzie. Na początku bywało ciężko ale z czasem zdrowa dieta stała się dla mnie codziennością, dlatego podczas organizowanych w naszym domu spotkań z przyjaciółmi tak jak w życiu codziennym staram się zwracać uwagę na to co znajdzie się w proponowanym menu.

Końcówka roku to czas, w którym wielu z nas spisuje sobie noworoczne postanowienia, może dzisiejszy wpis sprawi, że ktoś Was na swoja listę wpisze również zmianę nawyków żywieniowych? Pamiętajcie nie od razu Rzym zbudowano, nie wszystko co zdrowe będzie Wam smakowało dlatego szukajcie swoich ulubionych smaków, eksperymentujcie i przede wszystkim cieszcie się z korzyści jakie niesie za sobą zdrowa dieta 🙂

Poniżej klika zdrowych, prostych i smacznych propozycji.

Wszyscy lubią koreczki, postawiłyśmy więc na te w wersji MAXI 😛

Skład:

papryki: czerwona, żółta, zielona

ser kozi

wędzony łosoś

jajko (białko)

ogórek kiszony/ konserwowy

biała rzodkiewka

seler naciowy

oliwki zielone i czarne

kabanos (im krótszy skład na opakowaniu tym lepiej)

krewetki (podsmażone na maśle klarowanym z czosnkiem)

indyk

Chipsy z batatów

– 3 bataty posiekane w plasterki ( na tarce ręcznej bądź elektrycznej) polane oliwą z oliwek, posypane solą i rozmarynem pieczemy przez  25 min w temperaturze 180 °

– domowy sos na bazie jogurtu naturalnego/greckiego z czosnkiem i pietruszką

Faszerowane papryki

Połówki kolorowej papryki nadziewane brązowym ryżem, krojonymi pomidorami z puszki, fasolą czerwoną oraz posiekanym czosnkiem. Doprawione wg uznania, można je również podpiec w piekarniku aczkolwiek nie trzeba, świeże tez dają radę 🙂

Smacznego !

Komentarze (4)

  1. Świetne przepisy! Rownież zwracam uwagę na to co jem, nawet podczas imprez 🙂 Z pewnością skorzystam z Waszych pomysłów – nie na Sylwestra, bo nie zdążę:p ale w Karnawale na pewno będzie wiele okazji. A paprykę lekko podpiekę 😛 czekam na więcej pomysłów:)

    Najlepszego w Nowym Roku, dziewczyny! 🙂

Dodaj komentarz