WODA- źródło życia

Zastnawialiście się kiedyś dlaczego wszyscy zwolennicy zdrowego trybu życia z uporem maniaka nawołują do picia wody? Dlaczego woda jest tak ważna i czy rzeczywiście ma taki zbawienny wpływ na nasze zdrowie jak trąbią w telewizji i internecie ?

My piciu wody mówimy a nawet krzyczymy TAAAK !  Wypróbowałyśmy to na własnej skórze i możecie nam wierzyć – DZIAŁA. Najważniejsze jest wyrobienie sobie nawyku picia wody zawsze i wszędzie.

Woda to  podstawowy fundament naszego zdrowia. Ludzkie ciało to około 60-70% wody, mózg 75-80% a kości składają się z niej aż w  20%.

Częste bóle i zawroty głowy oraz ogólne osłabienie mogą mieć związek  z niedostatecznym nawodnieniem. Prawidłowe nawodnienie to pierwsza i najważniejsza rzecz o jaką powinniśmy zadbać.

Żadne procesy biochemiczne jak i szeroko pojęty metabolizm nie będą przebiegać prawidłowo, gdy kuleje nawodnienie. Tylko 1% ubytku w nawodnieniu naszego ciała zmniejsza naszą wydajność fizyczną o 10%, 10% ubytek wody sprawia, ze  jesteśmy niezdolni do jakiegokolwiek wysiłku fizycznego a 20% strata tego płynu może powodować śmierć.

Uczucie pragnienia nie zawsze będzie wyznacznikiem odwodnienia gdyż bardzo często pomimo jego braku, nasze nawodnienie i tak jest zbyt słabe.

Najlepiej w ogóle nie dopuszczać do uczucia pragnienia i popijać cały dzień małymi łyczkami dzięki temu organizm lepiej przyswaja płyny, a regularne picie wody pomoże nam uporać się z wieloma dolegliwościami i usprawni pracę narządów.

Może w tym pomóc ustawienie przypomnienia w telefonie, które będzie sygnalizować, że czas wziąć kolejnego łyka wody.

Jeśli chodzi o konkretną  ilość to jest ona indywidualnie uzależniona od wielu czynników. Przyjmuje się że powinniśmy spożywać około 40ml na kg masy ciała. (Także moi Drodzy kalkulatory w dłoń i liczymy ! Umysły ścisłe na pewno policzą w pamięci :P)

W związku z tym, że na sklepowych półkach znajdziemy wody bardzo różnej jakości, warto wspomnieć o tym jaką wodę powinniśmy kupować (spokojnie spokojnie nie będzie to reklama konkretnej marki). Dobrym wyborem nie będą na pewno wszelkie wody źródlane, ponieważ zawierają tylko śladowe ilości minerałów a to właśnie one mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Rotujmy więc między wodami mineralnymi a średnio i wysoko mineralizowanymi.

Wiele osób rezygnuje z picia wody na rzecz gazowanych napojów  i słodkich soków tylko dlatego, ze woda sama w sobie nie ma konkretnego smaku, który zachęca aby po nią sięgnąć.

Woda nie musi być nudna ! Możemy urozmaicić sobie smak wody na wiele różnych sposobów.

  • najprostszym z nich jest dodanie cytryny i mięty,
  • w porze letniej możemy wrzucić do szklanki z wodą ulubione owoce leśne, dają fajny posmak przez co chętniej i częściej sięgamy po przysłowiowego łyka,
  • dodając do wody świeżego ogórka zrobisz ukłon dla swojej skóry ponieważ taka mieszanka działa na nią ujędrniająco. Woda z ogórkiem jest również świetnym antidotum na po treningowe zakwasy,
  • mieszanka wody z malutką szczyptą pieprzu cayenne dla amatorów ostrych smaków poprawi nasz metabolizm,
  • woda+ Imbir dodadzą nam energii i zadbają o naszą odporność,
  • Jeśli dodasz do wody nasiona chia wzbogacisz swój organizm o błonnik, wapń i białko ( tą opcję polecam osobom, które lubią żelowe konsystencje, woda przybiera właśnie taka po dodaniu nasion szałwii hiszpańskiej),
  • po ciężkim dniu wyciszy Cie i ukoi Twoje nerwy woda z dodatkiem bazylii

Dla tych, którzy wolą streszczenia i przeraża ich ilość tekstu:

10 korzyści z regularnego picia wody

  • Pomaga zwalczyć bóle głowy i pleców.
  • Wspomaga proces odchudzania (pijąc dużo wody czujemy się smuklejsze/si i mamy dużo mniejszy apetyt 😀 ).
  • Pomaga w walce z cellulitem.
  • Poprawia kondycję skóry ( jest bardziej jędrna 😀 ).
  • wypłukuje z organizmu toksyny.
  • Poprawia koncentrację.
  • Chroni przed chorobami nowotworowymi.
  • Zapobiega zaparciom.
  • Wspomaga trawienie.
  • Niweluje nieświeży oddech.

Niektórzy mówią, że wypijanie zbyt dużej ilości wody może źle wpływać na nasz organizm. Wg wielu publikacji na temat płynów coś takiego jak picie wody w nadmiarze bardzo rzadko jest problemem. Wszystko dzięki temu, że nasz organizm wydala cały nadmiar płynów. Zbyt duża ilość wody w organizmie może okazać się kłopotliwa tylko podczas długich i ciężkich ćwiczeń. Dochodzi do tego głównie u sportowców, którzy tracą dużo potu a piją wyłącznie czystą wodę.

Mamy nadzieję, ze przekonałyśmy Was do regularnego picia wody… no chyba, że już tak robicie? Przyznać się szybciutko ile szklanek dziennie wypijacie ??? 🙂

ps. Kochani, czytajcie etykiety i wybierajcie te wody, które mają najwięcej minerałów. Najlepsze są te, które mają ich 1500 mg/l  i powyżej ! 🙂

pa,pa,pa buziaki 102 🙂

Komentarze (2)

  1. Woda jest też bardzo dobra dla nerek, wiem co mówię…bo nie piłam na szczęście nawet największe uparciuchy potrafią uczyć się na błędach

    1. Racja! Woda dla nerek to jak tlen dla płuc 😉
      Dobrze, że się w porę otrząsnęłaś. Buziaki!

Dodaj komentarz